9 Ocak 2014 Perşembe

Browni Kurabiye

Geçtiğimiz günlerde instagramda bir arkadaşım bu kurabiyelerin resmini paylaştı ve beni inanılmaz cezbetti hemen tarifini aldım ve yaptım. Gerçekten benim damak zevkime çok uygun bir lezzet.

Malzemeler;

* 1 bardak su
* 1 bardak şeker
* 250 gr tereyağ
* 1 çay bardağı sıvıyağ
* 1 çay bardağı pudra şekeri
* 1 yumurta
* 25 gr kakao
* 1 paket vanilya ( onun tarifinde yoktu fakat ben ekledim, sizde isteğe göre ekleyebilirsiniz)
* Alabildiğine un


Yapılışı;
1 su bardağı su ile şekeri kaynatıp soğumaya bırakıyoruz. Sonra diğer malzemeleri karıştırıp yoğurmaya başlıyoruz. Normal kurabiye kıvamına gelene kadar un ekliyoruz. Sonra kurabiyelere yuvarlak şekil verip tepsiye diziyoruz. Önceden 180 derece ısıtılmış fırında 20 dk pişiriyoruz. Fırından sıcak çıkan kurabiyelerin her birini şerbete batırıp çıkarıyoruz. Sonra isteğe bağlı olarak üzerine toz antep fıstığı ya da Hindistan cevizi ekliyoruz.

Afiyet olsun...

3 yorum:

  1. Benimde favorilerimdendir...Çok güzel görünüyor Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. ellerinize sağlık harika görünüyorlar....

    YanıtlaSil