29 Eylül 2013 Pazar

Çocuk Kurabiyesi

Derin'in doğum günü için şeker hamuru kurabiyesi yaparken Derin'in ben pişirdikçe tepsiye gömülüp yediğini fark ettim. O kadar pimpirikli bir anne değilim fakat o kadar şekerli kurabiyeden 6-7 tane yiyince artık buna bir dur demeli dedim ve şeker hamuru tarifini evirip çevirdim şekersiz tam buğday unlu bir kurabiye yapmayı denedim. Tamamen bir lotoydu benim için. Doğruyu söylemek gerekirse umutsuzdum fakat harika bir lezzet çıktı ortaya buyurun tarifi ;

* 250 gr oda sıcaklığında erimiş tereyağı
* 1 yumurta
* 1 paket vanilya
*3 avuç kuru üzüm
* 4 yemek kaşığı çiçek balı
* 1 çay bardağı mısır nişastası
* Alabildiğine tam buğday unu ( genelde 3-3.5 su kadar alıyor)

Yapılışı;

Hepsini bir kaba koyup yoğuruyoruz. Tercihen 3-4 saat buzdolabında beklettikten sonra hamuru açıp çocuklarımızın sevdiği kalıplarla kurabiyeleri kesiyoruz. Önceden 190 derece ısıtılmış fırında 10 dk pişiriyoruz.

 

Lezzeti gerçekten harika açıkçası çocuklar için deneme yaptım fakat artık misafirlerime bile yapabileceğim kadar lezzetli ve uzun ömürlü bir kurabiye oldu.

2 yorum:

  1. aaa nefisss ben de hemen deneyeyim Kuzey içinn. Eline sağlık canım!

    YanıtlaSil
  2. En kısa zamanda deneyeceğim:) elinize sağlık...

    YanıtlaSil